Quivive: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
''Počet hráčů:'' 2 - 5 | |||
''Doporučený věk:'' alespoň 8 let | |||
''Délka hry:'' 15 až 40 minut | |||
''Vydavatel:'' Gigamic | |||
''Rok vydání:'' 1998 | |||
''Autor:'' [[Francis Pacherie]] | |||
Vyhrává hráč, který se „neutopí“ v bažině. Z hracího plánu se postupně odebírají žetony, na které se smí vstoupit. Kdo vydrží nejdéle, vyhrává. | Vyhrává hráč, který se „neutopí“ v bažině. Z hracího plánu se postupně odebírají žetony, na které se smí vstoupit. Kdo vydrží nejdéle, vyhrává. | ||
== | == Herní materiál == | ||
* Hrací deska | * Hrací deska | ||
* 40 žetonů | * 40 žetonů | ||
* 5 figurek. | * 5 figurek. | ||
== Základní pravidla == | |||
* Na začátku hry je hrací deska pokryta jednou vrstvou žetonů a zbylé žatony jsou rovnoměrně rozděleny mezi hráče. | * Na začátku hry je hrací deska pokryta jednou vrstvou žetonů a zbylé žatony jsou rovnoměrně rozděleny mezi hráče. | ||
Řádek 35: | Řádek 32: | ||
* Vyhrává ten hráč, který zůstane na desce poslední. | * Vyhrává ten hráč, který zůstane na desce poslední. | ||
== Alternativní pravidla == | |||
* Ve hře 4 hráčů lze hrát v týmech. | * Ve hře 4 hráčů lze hrát v týmech. |
Verze z 28. 11. 2005, 19:41
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: alespoň 8 let
Délka hry: 15 až 40 minut
Vydavatel: Gigamic
Rok vydání: 1998
Autor: Francis Pacherie
Vyhrává hráč, který se „neutopí“ v bažině. Z hracího plánu se postupně odebírají žetony, na které se smí vstoupit. Kdo vydrží nejdéle, vyhrává.
Herní materiál
- Hrací deska
- 40 žetonů
- 5 figurek.
Základní pravidla
- Na začátku hry je hrací deska pokryta jednou vrstvou žetonů a zbylé žatony jsou rovnoměrně rozděleny mezi hráče.
- Hráči pokládají postupně své žetony do druhého patra. Poslední tři žetony(všech hráčů dohromady) položí hráči do třetího patra.
- Pak si každý položí svou figurku na libovolný neobsazený žeton (nezávisle na tom, o jaké jde patro).
- Začínající hráč se vylosuje. Hráči se v tazích pravidelně střídají.
- Hráč na tahu nejprve posune figurkou na sousední neobsazený žeton (pohyb je povolen ortogonálně i šikmo o jednu pozici, nezávisle na tom, jde-li z jednoho patra do jiného). Potom odebere libovolný žeton, na kterém nestojí žádná figurka.
- Pohyb figurkou je povinný, zatímco odebrání žetonu ne.
- Na políčka bez žetonu se nesmí vstoupit
- Pokud hráč na tahu nemůže pohnout svou figurkou (ať z důvodu, že kolem něj již nejsou žetony - je na ostrově, nebo mu ostatní figurky překážejí), prohrál a jeho figurka se odendá z hrací desky. Ostatní hráči pokračují ve hře.
- Vyhrává ten hráč, který zůstane na desce poslední.
Alternativní pravidla
- Ve hře 4 hráčů lze hrát v týmech.
- Týmy se v tazích střídají. Každý tým má dvě figurky.
- Hráč na tahu může posunout kteroukoli ze dvou figurek týmu.
- Tým prohrává, nemůže-li pohnout ani jednou svou figurkou.
- Obdobně lze hrát ve dvou, kdy každý hráč má dvě figurky.