Ludo: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Infobox.)
m (Stránka Člověče, nezlob se! - Ludo přemístěna na stránku Ludo s výměnou přesměrování: Jeden název vybrán jako hlavní.)

Verze z 20. 2. 2008, 22:03

Počet hráčů 2-6

Místo vzniku: Anglie

Tato hra patří do rodiny her Člověče, nezlob se!.

Pravidla hry

Herní materiál

  • hrací plán na kterém má každý hráč svá čtyři startovní pole (domeček) a svá cílová pole (chlíveček)
  • pro každého hráče čtyři hrací kameny v jeho barvě
  • společná hrací kostka

Příprava a cíl hry

Hráči si postaví své kameny do domečku. Každý hráč jednou hodí kostkou. Hráč, kterému padne nejvyšší počet ok, začíná. Dále se hráči střídají cv tazích pravidelně po směru hodinových ručiček.

Cílem hry je dovést do svého chlívečku všechny kameny své barvy dříve, než se to podaří soupeřům.

Tahy

  • Části tahu. Hráč, který je na řadě, hodí kostkou. Pokud padne šestka, může hod opakovat tak dlouho, dokud mu padají šestky. Hody musí použít ve správném pořadí, čili nejdříve použije všechny šestky a teprve nakonec zbylé číslo.
  • Tahy jsou povinné. Nemůže-li hráč hod provést, musí se jej vzdát. Podobně padne-li mu několik šestek a nemůže-li je všechny využít, musí se přebytečných hodů vzdát.

Pohyb kamenů

  • Nasazení - Pokud hráči padne šestka, může jí využít k nasazení. Vezme ze svého domečku figurku a postaví ji na své startovní políčko na hracím plánu. Nasazování figurek není povinné.
  • Posun - Hráč může posunout kteroukoli svojí figurku na hracím plánu . Halmičku posune o tolik políček, kolik ok padlo na kostce. Pokud hráči padly nějaké šestky a on je nepoužil všechny k nasazení, může pohnout i více figurkami.
  • Směr pohybu - Každý hráč pohybuje figurkami ve směru chodu hodinových ručiček od svého startovního políčka směrem ke svému chlívečku. Pokud má figurku před chlívečkem, zajede s ní dovnitř.
  • Figurky v chlívečku se mohou přeskakovat stejně jako na hracím plánu. Také jimi lze v chlívečku pohybovat, čímž hráč může využít hody, kdy nemůže táhnout halmičkou na plánu.

Vyhazování

  • Pokud hráč ukončí postup s figurkou (v daném tahu už s ní nebude pohybovat) na políčku, kde stojí jiná figurka, pak ji odstraní z plánu a dá do domečku hráči, kterému podle barvy patří.

Zakončení hry

  • Zvítězí hráč, kterému se jako prvnímu podaří dovést do chlívečku všechny figurky své barvy. *Zbylí hráči mohou pokračovat v boji o další pořadí, ale hra už není příliš zajímavá, zejména pro vítěze. Proto doporučujeme začít novou partii.