Twixt: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
(Infobox.) |
||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{ | {{Infobox hra | ||
| kód = twi | |||
| název = Twixt | |||
| foto = twi.jpg | |||
| hráčů = 2 | |||
| věk = 8 | |||
| délka = 15 až 30 minut | |||
| autor = Alex Randolph | |||
| rok = 1998 | |||
| vydavatel = Schmidt Spiele GmbH, Kosmos | |||
| ocenění = | |||
| obchod = | |||
}} | |||
== Hrací potřeby == | == Hrací potřeby == | ||
* Deska je 24×24 polí veliká, přičemž rohová pole nejsou naznačena. Pole je vlastně otvor v hrací desce, do kterého se staví hrací kámen. | * Deska je 24×24 polí veliká, přičemž rohová pole nejsou naznačena. Pole je vlastně otvor v hrací desce, do kterého se staví hrací kámen. |
Verze z 15. 6. 2007, 10:07
| ||||
Počet hráčů | 2 | |||
Doporučený věk | 8 | |||
Délka hry | 15 až 30 minut | |||
Autor | Alex Randolph | |||
Vydání |
|
Hrací potřeby
- Deska je 24×24 polí veliká, přičemž rohová pole nejsou naznačena. Pole je vlastně otvor v hrací desce, do kterého se staví hrací kámen.
- Hrací kameny ve dvou barvách.
- Hradbičky ve dvou barvách. Slouží k propojení dvou kamenů, čímž se vytváří nepřekročitelná hradba pro soupeře.
Cíl hry
- Propojit protilehlé strany hrací desky dřív, než se to podaří soupeři.
Průběh hry
- Na začátku je hrací deska prázdná.
- Začínající hráč umístí první kámen na desku.
- Druhý hráč má dvě možnosti:
- přijmout soupeřův tah za svůj
- v tom případě soupeř pokračuje ve hře s kameny druhé barvy (než prvně položený kámen) a je hned na tahu.
- pokračovat ve hře položením kamene své barvy.
- přijmout soupeřův tah za svůj
- Dál se oba pravidelně střídají.
- Umístí-li hráč kámen tak, že na sousedním sloupci či řadě ob jedno pole leží jiný jeho kámen, může jako součást tahu tyto dva kameny propojit hradbičkou.
o O o / \ o / o \ o / \ O o O
- Hradbičkou může být propojený jen právě položený kámen, a to s libovolným počtem jiných kamenů (max. 8) V jednom tahu můžeme tedy položit až osm hradbiček.
- Hradbičky se nesmí vzájemně křížit.
- Vlastní hradbičku můžete také odstranit.
Konec hry
- Hru vyhraje ten z hráčů, kterému se podaří propojit své strany hrací desky souvislou hradbou.
A jedna rada na závěr
- Hrací plán si můžete nakreslit na papír a k tomu dvě tužky odlišné barvy a je to. Hradbičky se odstraňují velmi zřídka, takže se nemusíte bát, že bude na papíře nepřehledná změť přeškrtaných čar.