Can’t Stop: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 9: Řádek 9:
''Rok vydání'': 1977
''Rok vydání'': 1977


''Autor'': Sid Sackson
''Autor'': [[Sid Sackson]]


''Ocenění'': [[Spiel des Jahres 1981]], [[Spiel des Jahres 1982 | 1982]] - výběrová listina
''Ocenění'': [[Spiel des Jahres 1981]], [[Spiel des Jahres 1982 | 1982]] - výběrová listina
Řádek 16: Řádek 16:
Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.
Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.


=Pravidla=


Plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
==Herní materiál==
* Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
* Pro každého hráče
** 3 figurky horolezců
** 11 žetonků zajišťovacích táborů
* 4 šestistěnné kostky


==Cíl hry==
Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.


V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.
==Průběh hry==
 
*V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.
Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně.
*Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně.
*Hráč hraje tak dlouho, dokud se nerozhodne po svém tahu zajistit, to znamená na místa, kde jsou v tomto momentě jeho horolezci, položí zajišťovací žeton (na každé cestě má smysl udržovat pro každého hráče nejvyšší zajištění) , anebo tah končí, pokud nedokáže využít žádný z možných párů kostek k tahu. V tom případě všichni jeho horolezci spadli, odstraní je z desky a ve hře pokračuje další hráč.
*Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt.


Hráč hraje tak dlouho, dokud se nerozhodne po svém tahu zajistit, to znamená na místa, kde jsou v tomto momentě jeho horolezci, položí zajišťovací žeton (na každé cestě má smysl udržovat pro každého hráče nejvyšší zajištění) , anebo tah končí, pokud nedokáže využít žádný z možných párů kostek k tahu. V tom případě všichni jeho horolezci spadli, odstraní je z desky a ve hře pokračuje další hráč.
==Konec hry==
 
* Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů dobyde potřebný počet vrcholů
Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt.
 
==Cíl hry==
Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.

Verze z 24. 11. 2005, 22:45

Počet hráčů: 2-4

Doporučený věk: alespoň 8 let

Délka hry: 30 až 45 minut

Vydavatel: Parker

Rok vydání: 1977

Autor: Sid Sackson

Ocenění: Spiel des Jahres 1981, 1982 - výběrová listina


Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.


Herní materiál

  • Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
  • Pro každého hráče
    • 3 figurky horolezců
    • 11 žetonků zajišťovacích táborů
  • 4 šestistěnné kostky

Cíl hry

Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.

Průběh hry

  • V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.
  • Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně.
  • Hráč hraje tak dlouho, dokud se nerozhodne po svém tahu zajistit, to znamená na místa, kde jsou v tomto momentě jeho horolezci, položí zajišťovací žeton (na každé cestě má smysl udržovat pro každého hráče nejvyšší zajištění) , anebo tah končí, pokud nedokáže využít žádný z možných párů kostek k tahu. V tom případě všichni jeho horolezci spadli, odstraní je z desky a ve hře pokračuje další hráč.
  • Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt.

Konec hry

  • Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů dobyde potřebný počet vrcholů