Do střehu

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče

Přejít na: navigace, hledání
Dst bedna a hra.jpg
Jiné názvy En Garde
Počet hráčů 2
Doporučený věk 8
Délka hry 5 až 15 minut
Autor Reiner Knizia
Vydání
1993 Abacusspiele Do střehu!

Psychologická karetní hra simulující s obdivuhodnou lehkostí a jednoduchostí souboj dvou sportovních šermířů, překvapivé výpady, protivýpady vedené z krytu, úhyby, matoucí akce i psychologickou stránku souboje.


Obsah

[editovat] Pravidla

[editovat] Herní materiál


[editovat] Průběh hry

  • Na začátku hry hráči umístí figurky na krajní pole (o) a k levé stranÄ› svého výchozího pole umístí kostku jedničkou nahoru.
  • Karty se zamíchají a každý obdrží pÄ›t. Zbytek se umístí stranou rubem navrch - hráči si z nÄ›j v průbÄ›hu hry dobírají další karty.
  • Hráči střídavÄ› vynášejí karty a pohybují svojí figurkou o přísluÅ¡ný počet polí. Poté co hráč vynese kartu a pohne figurkou, dolízne si kartu.
  • Pohyb figurkou je možný obÄ›ma smÄ›ry, ale je vždy nutné dodržet počet polí udaný kartou. Není možné například z tÅ™etího pole couvat kartou s číslem 3 (no jak by to bylo možné, když mám za sebou jen dvÄ› pole, že :-). Není též povoleno pÅ™ekročit soupeÅ™ovu figurku.
  • Vynese-li hráč takovou kartu, jejíž hodnotou by se dostal pÅ™esnÄ› na pole obsazené soupeÅ™ovou figurkou (útok), musí se tento bránit (pakliže hráč nemá v úmyslu pomocí této karty couvat). Takovýto útok může být veden i vÄ›tším počtem karet (té jedné hodnoty) najednou. Protivník se ubrání jen v tom případÄ›, že vynese alespoň stejný počet karet. Vynese-li alespoň o jednu kartu více je na prvním hráči aby se tomuto protiútoku ubránil (musí tedy alespoň dorovnat počet karet vynesený protivníkem). V případÄ› že se napadený hráč ubrání (včetnÄ› prvního útočníka v případÄ› protiútoku), zůstanou figurky na svých místech. Hráči si doberou patÅ™ičný počet karet, a to nejprve útočník a hra pokračuje dál (na tahu je hráč, který jako poslední útočil).
  • V případÄ›, že se jeden z hráčů neubránil, znamená to že byl zasažen. V tom případÄ› otočí svojí kostku o číslo výš, hráči umístí figurky na výchozí pole, zamíchají karty a začnou novou hru.
  • Hra také končí v momentÄ› kdy jeden z hráčů dolízne poslední kartu. V tom případÄ› hráči hned vyloží vÅ¡echny své karty a jestliže, je jeden z nich schopný provést takový útok, kterému se protivník neubrání, platí to jako zásah. Zasažený hráč si v tom případÄ› zvýší počet bodů na kostce o jedna.
  • V případÄ›, že hráči nejsou schopni provést vítÄ›zný útok, prohrál toto kolo hráč, který má svojí figurku blíž ke svému výchozímu poli. No a ten si samozÅ™ejmÄ› zvýší počet zásahů na své kostce :-)
  • Dostal-li se hráč do takové pozice, že není schopen pohybu, platí to jako zásah.


[editovat] Konec hry

  • Hra končí v momentÄ›, kdy jeden z hráčů obdrží pátý zásah (na kostce má tedy Å¡estku). No a jistÄ› už vás napadlo, že tento hráč určitÄ› nevyhrál:-)


[editovat] Varianty

[editovat] Nápady na další varianty

  • pÅ™idat karty s nulou
  • pár karet je na začátku náhodnÄ› odstranÄ›no (nikdo neví jaké)


[editovat] Poznámky o odkazy

[editovat] Odkazy