Can’t Stop

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče

Přejít na: navigace, hledání
Počet hráčů 2-4
Doporučený věk 8
Délka hry 30 až 45 minut
Autor Sid Sackson
Vydání
1977 Parker Brothers Can’t Stop
Ocenění Spiel des Jahres 1981 - výběrová listina, Spiel des Jahres 1982 - výběrová listina

Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.


Obsah

[editovat] Pravidla

[editovat] Herní materiál

  • Hrací plán pÅ™edstavuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
    • cesty 2 a 12 jsou dlouhé 3 políčka, 3 a 11 dlouhé 5, 4 a 10 dlouhé 7, 5 a 9 dlouhé 9, 6 a 8 dlouhé 11 a cesta 7 je dlouhá 13 políček
  • Pro každého hráče
    • 3 figurky horolezců
    • 11 žetonků zajiÅ¡Å¥ovacích táborů
  • 4 Å¡estistÄ›nné kostky


[editovat] Cíl hry

Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.


[editovat] Průběh hry

  • V každém tahu hodí hráč čtyÅ™mi kostkami. Vybere si dvÄ› z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která jeÅ¡tÄ› není dobytá, a po této cestÄ› Å¡plhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestÄ› zajiÅ¡Å¥ovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.
  • Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale vÅ¡ichni tÅ™i horolezci hrajícího hráče jsou již na stÄ›nÄ›.
  • Hráč hraje tak dlouho, dokud se nerozhodne po svém tahu zajistit, to znamená na místa, kde jsou v tomto momentÄ› jeho horolezci, položí zajiÅ¡Å¥ovací žeton (na každé cestÄ› má smysl udržovat pro každého hráče nejvyšší zajiÅ¡tÄ›ní) , anebo tah končí, pokud nedokáže využít žádný z možných párů kostek k tahu. V tom případÄ› vÅ¡ichni jeho horolezci spadli, odstraní je z desky a ve hÅ™e pokračuje další hráč.
  • Cesta je dobyta v momentÄ›, kdy nÄ›který z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestÄ› se již nesmí lézt.


[editovat] Konec hry

  • Hra končí v momentÄ›, kdy jeden z hráčů dobyde potÅ™ebný počet vrcholů

[editovat] Odkazy